Innimellom er den irrasjonelle delen av hjernen altfor frempå.. Den forteller deg hvor mye du svikter, svikter det meste rundt deg. En følelse som er dønn kjip, at du svikter…

Innimellom er den irrasjonelle delen av hjernen altfor frempå.. Den forteller deg hvor mye du svikter, svikter det meste rundt deg. En følelse som er dønn kjip, at du svikter..

Etter middag i dag begynte meldingen fra legen å synke inn: “Du skal ikke gå så mye nå, jeg sender deg til en annen ortoped som kan se på kneet ditt. Du har en cyste, slitasje på brusken eller noe og litt meniskskade enda”

Jeg stoppet å høre etter når han snakket for jeg orker ikke, jeg vil ikke re-operere. Den kne-operasjonen jeg hadde i oktober var vond og utmattende! Jeg er så godt i gang, jeg jobber hver dag og elsker det. Men må sitte med is på kneet et par timer når jeg kommer hjem..

Jeg føler at jeg svikter litt på jobb som jeg liksom skal være forsiktig, jeg føler at jeg svikter hjemme for når jeg klarer å gå på jobb, så må jeg klare like mye hjemme å være supermamma.. Og jeg føler at jeg svikter NAV som jeg jobber mer enn jeg skal, det er jo bare teit.. Men jeg vil prøve.. Det koster en del ekstra medisiner å klare det, men jeg synes det er så fantastisk å jobbe hver dag og være med på en endring og være en del av et kollegie.

Mange sier i beste mening: “Vær forsiktig, du kommer til å gå på en smell” Og det er verste av det er at det er ant.sant, men da gjør jeg kanskje det, men hadde det fryktelig fint før den smellen kom. Det er litt sånn jeg fungerer, går til jeg stuper. Inntar stabilt sideleie og reiser meg opp igjen og jeg tilgir alle gode råd og formaninger for det er omsorg. Men jeg vil mer enn jeg tåler og noen ganger så klarer viljen mye mer enn jeg tåler og da er det så tøft. Og jeg sier “Det går bra, kjempebra” det er litt livsmotto mitt sammen med “Pay It forward”. Jo mer jeg sier at dette ordner seg, så gjør det jo gjerne det med litt smeller innimellom.

Akkurat i dag er jeg litt nedpå for jeg vil at det idiotiske kneet skal være bra, sammen med ankel, arm og håndledd.. Det er tydelig at jeg har epilepsi på høyre side, det er stort sett der skadene oppstår, så nå er deler av høyre side litt stusslig stilt, men ære være medisiner og smertestillende. Det hjelper både på kne og clusterhodepine 😉

Jeg skal igjen legge inn en søknad på Marianne2.0 med nye og bedre kvaliteter 😉

I morgen er en helt ny dag og jeg løper videre og tenker det går bra, KJEMPEBRA! For etter regn kommer alltid sol eller noe annet klisjeaktig 😉

#Epilepsi #Clusterhodepine #kneoperasjon #dustekropp #Marianne2.0 #kne #Sutre #pelle #Osv

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg