Så ja, gammel, slitt, forslått og forkjøla der har du meg ;) Men stadig optimist “nynner”

Jeg er noe lei, jeg er lei av å ha vondt og lei av at det stadig er nye steder å ha vondt og at jeg aldri helt vet hvorfor jeg har vondt annet enn at jeg har epilepsi.. Natt til torsdag gikk jeg på en smell og på jobb på torsdag skulle jeg snu hodet og da så jeg måner og stjerner for at nakken var helt på tulltur.. Jeg gikk som en robot resten av dagen og ungene som kom inn til Oslo måtte flire for hver gang de snakket til meg så snudde jeg og hylte au… Så tenkte jeg at dette går jo over, men det gjorde det jo ikke. Jeg prøvde med varme te-kopper, isposer, smertestillende etc osv og jeg har igrunn ikke sovet godt siden torsdag, det begynner å bli småskummelt. Lite søvn eller avbrutt søvn = anfall og jeg er på økning av epilepsi medisiner og det = anfall.. Jeg sendte mail til legen og sutret på mandag og fikk time i dag, jeg hadde sikkert fått i går men da skulle jeg til tannlegen, jeg hadde innmari sinnsykt lyst til å avlyse som jeg alltid har grunnet skrekkelig tannlegefrykt, men jeg tenkte at litt smerte fra eller til spiller ikke såa himla stor rolle 😉

Referat fra tannlege her:

Først og fremst: Jeg overlevde, ikke for å overdramatisere! Vi lagde grunnregler: 1. Ikke blåsblåsen ( det glemte hun og vi måtte gjemme den) og ikke vinkelsliper, jeg sa at hvis hun tok frem den så rømte jeg og da smilte hun ondt ( min tolkning ) og sa at døren var stengt og jeg kom meg ingen steder 😩 Så satt hun i gang og klagde og at jeg blødde litt mye og den ekle støvsugeren ble rød av blod 😳 Hun satte igang med ny iver og gravde mellom alle tenner og under tannkjøtt og «i am crazy» jomet ut av radioen 😬 Og hun ber meg skylle og mengder av blod blir med i sluket og vi er i gang igjen… Og det høres ut som hun skaper et skjelett 😳Gud bedre! Pirkegreiene med forskjellig form og farge lå blodige på bordet sammen med røde bomullsdotter ( dette grunnet blåsblåsforbud ) 70 minutter i stolen og hun er veldig koselig eller psykopat i forkledning… Jeg lurer litt på tannleger, de må være litt glad i å påføre andre smerte 😈 Tre måneder til neste og husk og bruke tanntråd

Uansett, jeg dro til legen i dag. Noe slapp, for størsten har smittet meg med forkjølelse og vondt i halsen. Og min lege som er verdt sin vekt i gull er ikke av den fintfølelende typen, han tar sitt arbeid på ordentlig og kjenner ordentlig etter og det var flaks at hodet satt fast i kroppen etter han var ferdig å rive, vri og banke på det.. Og han rekvirerte røgnten og taxi på et øyeblikk for å utelukke brudd i nakken og jeg tenkte at det vil jeg ikke ha. Det for svarte meg være grenser. Og han sa, hvis det er det så må du RETT til Ahus for å få krage og vurdering om de må inn.. Må inn, ingen skal inn i nakken min.. Og han avslutter: Ta det med ro og du får ikke ha noen anfall………. Det er innmari lett når man er på økning. Han var enig at det var dårlig timing, men det er det stort sett med det jeg driver med 😉

Jeg dro til Ski sykehus med en taxi hvor taxisjåføren hadde to hobbyer: Parfyme og kjøre på alle dumper han så og bilen hadde to funksjoner: Gass og brems, sånn liten tur fra forgården til helvete (sutresiri her;) Kommer dit, betaler og får beskjed: Følg de grønne prikkene:

Så får jeg tatt CT etter litt venting og jeg må ta to ganger fordi jeg har vondt så er skuldrene langt over hodet, så jeg måtte ta en gang til med å dra i et laken festet i en fot og først tok de høyre benet og jeg hylte og sier nei, ikke den..Den er fortsatt hoven etter operasjon og de sier, dra hardere med høyre arm og jeg bare: Eh, den er ødelagt etter brudd og rift i biceps.. Ja, jeg hører meg selv…;) Såeh vi fikk det til etterhvert og jeg ble sendt ut igjen mens de vurderte bildene og ble ropt opp etter en halvtimes tid og han UNGE mannen sier: Vi fant ikke noe brudd og det er bra, men det er en del slitasje der og det er nok alderen… PØH, alderen, frekke fyr.. Hmf.. Trøstet meg med at de hadde spurt om jeg var gravid inne på røgnten, helt til jeg kom på at det er jo damer i 50 års alderen som blir mammaer nå.. Så ja, gammel, slitt, forslått og forkjøla der har du meg 😉

Jeg kler på meg sofaen til mandag tror jeg 😉

Mvh Marianne som er snart klar for fyrstekake og sviskekompott

#Epilepsi #clusterhodepine #Røgnten #CT #brudd #Lege #kronisk #Sutresiri

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg