The winter is coming

Jeg er bekymret, jeg er redd! Verden er blitt så iskald! Jeg skal snart se et program om IS og jeg vet jeg kommer til å bli fysisk dårlig og da kan man jo bare tenke seg hvordan de har det som er kidnannet og som opptil flere ganger daglig blir misbrukt av IS soldater! Verdens mest kvinnefiendlige regime! De synes det er greit “å ta” en jente på 9 år… Pål T Jørgensen sier det hver gang han omtaler de på TV2nyhetene: “den såkalte islamsk stat” og det er å frata de litt makt hver gang! Håper flere gjør det! Jeg har desverre ingen løsning på hvordan vi skal løse IS situasjonen!

Det er ikke så mye bedre rundt om i verden eller her hjemme hvor vi hører til stadighet om “lykkejegere” og folk som velger enkle løsninger ved å flykte fra bl.a Syria! Enkle løsninger? De tar med 5 barn og de har klær de går og står i og vandrer i håp om å overlve! Veldig mange mange dør underveis, innelåst i en båt hvor de er stuet sammen som dyr på vei til slakting! Jeg er sint, jeg er frustrert og jeg er redd over det menneskesynet som jeg opplever i kommentarfelt, i diskusjoner på nett og ute! Hva skjedde med oss nordmenn, når ble vi så kald og egoistisk! Vi var en gang et fattig land, vi delte og vi hjalp hverandre! Og hvis vi ønsker “alle” 8000 syrere velkommen så håper jeg vi ønsker de velkommen, tenker at de kan lære oss noe og at vi kan dele med de med det vi har! Vi kan hjelpe! 

Her om dagen omtalte en 8000 syriske flyktninger som “en dråpe i havet” Jeg får vondt langt inni hjertet, vi snakker 8000 egne liv, de er ikke tall og statistikker! De er som deg og meg, bare mere redd med så alt for god grunn!

I september sa Abid Raja i en demostrajon for Syria at “Du, jeg og verden gråter” og enda så gråter vi og er ikke mye nærmere en løsning!

Jeg håper, jeg tenker løsninger, jeg prøver og rope høyt og håper kanskje noen hører! Vi kan hjelpe, vi må hjelpe!!

Kanskje en vakker dag! Jeg ønsker de ihvertfall velkommen

 

#Amnesty #Is #Syria #VelkommenSyria #flykninger 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg