Kommentarfelt og annet gøy.. Oppgitt og sint!

Jeg er forbanna, jeg er sint og jeg er veldig oppgitt. Jeg er fryktelig forbannet over kommentarfeltene som flommer over av hat, det siste jeg leste var kommentarfeltet til den modige 16 åringen som stiller spørsmål til Sylvi Listhaug og kommentarer fra både menn og kvinner som skriver at hun hadde nok endret mening etter hun hadde blitt gjengvoldtatt av muslimer, la henne overnatte på et asylmottak så hadde hun tenkt annerledes, blonde jenter er ikke smarte nok til å uttale seg etc osv osv. Jeg blir kvalm! Dette er de samme som sier de er redd for kvinnesynet til muslimer som kommer og ødelegger norske verdier… De norske verdiene komme relativt tydelig frem når de ønsker noen gjengvoldtatt for sine meninger, hva sier det om kvinnesyn. At man fortjener å bli voldtatt, jeg blir så rasende. Det som er det verste at det ofte er godt voksne folk som uttaler seg, de tenker ikke på sin egen familie, sine egne barn når de sitter bak tastaturet og hater. Les saken her: 

http://www.dagbladet.no/kultur/kjaere-sylvi-listhaug/60354202

Jeg har selv blitt voldtatt, to ganger og det som er vanskelig å tro for mange, det var etniske nordmenn  begge gangene! Hva sier det? Skal jeg hate og frykte alle nordmenn for mine opplevelser? Eller skal jeg se enkeltmennesket og hvordan de er ikke hvordan vi tror de er utifra hvor de kommer fra?

Har skrevet om det her: 

http://epilepsi2509.blogg.no/1429210790_jegharopplevd_april_2.html 

#JegHarOpplevd 

 

Det finnes folk som ikke er ok i alle leirer uansett om du er gul, blå, lilla, hinduist, muslim eller kristen.. Det ble akkurar frifunnet tre nordmenn for et festovergrep for to år siden. Jenta sa ikke tydelig nok nei fordi hun var dopet.. Har ikke sett de samme hatkommentarene der. Men som en skrev på twitter: “Tankeeksperiment: Se for deg kommentarene dersom de frifunnede voldtektsmennene i Hemsedal var innvandrere.” 

Les saken her: 

http://hallingdolen.no/article/20160802/ARTIKKLER/160809992/1001#.V6BJd6a4Ltc.facebook

Jeg har venner fra alle land og alle religioner og det er flotte mennesker, Jeg har stått i flyktningleir i Hellas med tre store menn fra Irak og Afhganistan som holdt i meg for å få trøst og omsorg for hva de hadde opplevd på flukt, jeg var ikke redd et øyeblikk. Jeg jobbet utenfor Camp Moria for å holde kontroll på alle som skulle forskjellige steder, mennesker på flukt, desperate mennesker.. Jeg var fortsatt ikke redd et øyeblikk, men jeg er redd når jeg går hjem sent på natten i julebordsesongen, det sier litt.. Menn i fylla har bevist for meg før at de er ikke til å stole på! Men igjen, det handler om å se menneske, ikke grupper. Alle de jeg har blitt kjent med som har kommet til Norge er reale mennesker som fikk livet snudd på hodet fordi det er krig i landet dems.. De hadde ikke lyst å flykte, de måtte. De flykter fra den terroren som vi selv er så redd for.. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå. 

Dere som sitter og hater bak tastaturene, løft blikket og se før dere dømmer og lar frykten påvirke hvordan dere velger å se folk.. Vær så snill. Det finnes mange eksempler på hvordan folk som har fryktet innvandrer og flyktninger endrer syn så fort de har tillat seg å bli kjent med menneskene. Bare prøv 🙂

Det er så mange fine folk, du kan lære masse nytt,som sagt: bare prøv 🙂

#Kommentarfelt #Overgrep #Jegharopplevd #netthets #netthat 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg