Det er noe med å ikke alltid være så sta ;)

Satt på bussen i går på vei til jobb og kjente at noe som minnet om en jernklo la seg rundt hodet mitt og jeg kom på at jeg hadde glemt medisiner og da er det bare å forvente en noe kjip dag og en enda verre morgendag.. Så kom jeg hjem og clusteranfall var på vei og ungene var på vei, så jeg tok en nessspray som skal hjelpe men med litt skjelven hånd så traff jeg øyet 😉 Men jeg er jo positiv og tok en ny og tenkte mens øyet kjentes smålammet og smertefullt ut så ville ikke øyet få et eget anfall ihvertfall..Må jo være positiv 😉 Dagen gikk bra, kvelden også. Laget masse jule te og pakket inn 25 julegaver og hadde tre vidunderlig unger her og jeg holdt på til kl 21.00, da var det akkurat som å stikke hull på en ballong og da skjønner jeg jo hva legen mener.. At det å bremse litt av og til  og litt mye sier hun ikke bare for å være slem 😉 Jeg tror jo det, men kanskje hun har fortjent å få Hippokrates ed alikevel..Kanskje. Hun driver og mumler om energibanken min og innskudd og uttak..Og jeg er nok flinkere å ta ut energi og evt bruke et par kredittenergikort også. Men det er sånn jeg fungerer best 🙂 Kanskje jeg skjønner en dag at det skal tilbakebetales, men den tid osv

Natten ble som forventet, mye våken og et epilepsi anfall og vondt i hodet hele tiden og våknet mye og lekte kylling på spidd, dvs og rulle rundt i ring hele natten med vondt bristet ribbein som aldri blir helt bra for at jeg ikke hører på legen.. Ja ja. Det er noe med å ikke være så sta.. I dag det vært hodepine fra Helvete, øyet har jo fått medisin så det har det ganske bra 😉 Men ettermiddagen har vært et helvete.. Noen ganger føler det ut som man er i konstant storm, som når jeg var ute og gikk i blåsten før i dag. Det var flau bris i forhold. Men heldigvis er jeg glad i mye vær 😉 Det var helt klart verdt å være ute med tre timers god samtale med en veldig veldig god venn <3

Sånn ser man ut etter div medisiner #Illustrasjon #koko 

Når jeg kom hjem senere, så kjente jeg at dette blir jo ikke bra, så jeg lekte duracellkanin for hvis jeg slapper av så smeller det. Minsten og jeg hadde gourmetmiddag som han lagde dvs Grandiosa, mens vi så på Julekongen. Veldig koselig 🙂 Så koselig at jeg tenkte at når går det jo kjempefint, gikk på badet og bang.. Våknet med en stemme utenfor som sier “Mammaaaaaaaa, går det bra” Eh nei, har hatt anfall og han bare okei, det visste jeg jo. Og kan jeg gjøre noe for deg? Neida, jeg finner sofaen selv og så lekte vi videre zombier på sofaen. Etter “Nytt på nytt” så kjenner jeg at jeg er høyst i live og au ca overalt og har fått skrapet vekk blodet fra nesa og fjeset. Jeg må ha kræsja nesa i noe 😉 Så nu er jeg godt medisinert og får meg en god hangover i morgen, godt jeg ikke har noen planer før på mandag. Da begynner innspurten til Julemarkedet og alle tråder må nøstes opp. Det har vært noen “frekkaser” som har minnet meg på at du sa i fjor at du ikke skulle ta ansvaret for julemarkedet dette året, men det hadde jeg jo glemt 😉 Det tar ufattelig mye tid, men det er ufattelig koselig også. Absolutt verdt det 🙂 Jeg satt forresten inn et stort innskudd i energibanken min forrige uke når jeg dro på VAMP konsert alene for meg selv, det var jo helt magisk 🙂 Litt teit å dra med en megagigabag til Gateteamet med et ribbein som ikke er helt i hus, men igjen absolutt verdt det <3 Og denne uken var det noen andre som tok ut av energibanken min med å sende meg en hatmelding på Facebook, men det må man desverre regne med når man har sterke meninger. Men det er jo ikke hyggelig å få så sinna meldinger. Skulle ønske at de som er så sinna og muligens redd kunne komme på en kopp kaffe i stedet og snakke om det. Jeg ber de ikke bli enig med meg, men kanskje de kunne skjønne at det ikke er så farlig å slippe nye mennesker inn i livet sitt og utvide horisonten..

Men sånn er det, dette blir en litt amputert fredagskveld og kanskje litt resten av helgen, men det går jo bra, kjempebra 😉 Som jeg sier til det kjedsommelige

Ønsker alle en strålende helg med stormfulle høyder, jeg drar luen ned over ørene og leker månen på bildet nedenunder med godt og mørkt rundt meg

 

#Epilepsi #Anfall #cluster #Au #ribbein #energibank #medisiner #sta #endamersta #forstaforegetbeste 

4 kommentarer
    1. Synes du har skrevet bra i bloggen din . Du er åpen å ærlig om din epilepsi noe jeg liker veldig godt . Har selv Epilepsi siden fødselen av . Det viser seg att jeg har ett arr på venstre tinning . Hadde en del anfall som barn men det gikk som regel bra . Bruker Keppra som gjør meg anfallsfri . Selvsagt er jeg til tider sliten men uten anfall . Håper det går bra med deg fremover med medisiner som hjelper deg så du kan bli tilnærmet anfallsfri . Lykke til fremover .

    2. Tusen takk 🙂 Skjønner at du blir sliten, medisiner noe kjipt.. Men så bra du er anfallsfri 🙂
      Uansett, så er livet fint. Jeg fokuserer på det positive og takler det som er vanskelig og er stort sett fornøyd med livet, når jeg setter ting litt i perspektiv så har jeg ikke det så verst.
      Ha en fin dag 🙂

    3. Jeg har også epilepsi. Skrev litt om det på bloggen min. Har hatt mye stress den uka vi var i, veldig sliten og redd for anfall. Bruker epilepsiklokka mi, da kan den varsle pårørende om noe skjer. Sliter med lærevansker, meldte meg på musikkskole og håper det går inn i toppen. Mye som ikke går inn Pga sliter med hukommelse og med å forstå ord. Har dere slitt med hukommelse og ord å lærevansker?

    4. Hei 🙂 Silje Langsholt: Jeg har aldri hørt om epilepsiklokke..Jeg tror de fleste med epilepsi sliter med hukommelsen, jeg har vært ganske heldig der. Men med bivirkninger så går det utover det meste synes jeg.. Blir sliten av medisiner. Jeg har noen ganger vanskelig for å finne ord hvis jeg blir sliten, men jeg er heldigvis ikke redd. Skjønner at det er tøft og føler med deg! Jeg håper det går bra på musikkskolen 🙂 stor klem fra Marianne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg