En hel uke i Paradis, eller Berlevåg som andre kaller det ;) Det lille stedet med det store hjertet <3

Følelsen når man lander i Finnmark og går ut av Widerøflyet kan nesten ikke beskrives, den må oppleves. Men det er nesten som man klarer å puste helt ned i lungene og luften er så klar at man får tårer i øynene. Det kalde draget, den lille isvinden som alltid er der uansett hvor mange varmegrader det er der er fullstendig magisk. Jeg elsker det, men jeg elsker mer når det blåser og havet slår mot meg. Den følelsen slår nesten alt.

Jeg var så heldig å få være en hel uke i mitt paradis Berlevåg i sommer og vi bodde hos familie jeg ikke visste at vi hadde. To nydelige mennesker som lånte oss sin leilighet og var rausere enn det man tenker er mulig 🙂 Ingenting var noe problem og de gjorde alt for at vi skulle trives og de inviterte på middag på Kongsfjord gjestehus og der anbefales det å spise middag hvis du er på disse trakter. Her dessert: Panacotta med multer #nam

Tenk om det var så enkelt 😉

Jeg spurte på en Berlevåg Facebookside om jeg kunne låne en sykkel og det tok ca 30 min før jeg fikk en sms og at det bare var å hente en som sto utenfor huset, så en melding på Messenger og et spørsmål på Narvesen om det hadde ordnet seg. Snakk om ordnings! Ikke no er noe problem der og jeg synes det er en egenskap enhver by og bygd burte ha 🙂

Samme tetrapode, her som 22 åring 😉 Yndlingsplass!!

 

Med min lånte sykkel kunne jeg dra på alle mine favorittsteder og mitt absolutt yndlingsted er Vestermoloen, ligge på min tetrapode og bare undre seg over livets mysterier som hvilken bølge er den sterkeste og hvorfor, kommer jeg meg noen gang til Jordan eller kommer jeg til å flytte tilbake til Finnmark igjen eller å bo på Island. Det er mye å lure på hele tiden, absolutt hele tiden og da trenger man en tetrapode og nå har jeg hengt en liten en ved lesestolen min så jeg hvertfall kan på en når jeg vil lure på noe i nærheten av mitt favorittsted #sukk 

Kloke ord på moloen også 🙂

Jeg lurer hvertfall på om dere som bor i Berlevåg husker på hvilket paradis dere faktisk bor i  og det tror jeg jo i med de fleste som roter seg opp der, blir boende forståelig nok 🙂

Fra Værre, streetart 😉

Jeg er så heldig og ha familie og venner der enda selv om det er 19 år siden jeg flyttet derfra, en hel evighet. Men det merkes ikke når man kommer dit og møter folk, man blir snakket til som man ble sett forrige uke og man må jo bare digge det 😉

Her er noen bilder fra Østersida

Jeg var selvsagt innom Daniella opptil flere ganger og måtte kjøpe litt forskjellig, hun har så fantastisk mye flott! Mamma og jeg så Arnt Eirik sin utstilling om Nordlyset også, helt magisk. Selvsagt var vi innom Havnemuseumet, der henger Oldemor sine kofter og det er litt rørende, men det jeg ikke visste var at mormor hadde donert en båt fra mitt barndomsparadis Moriegargo (e.l) en Nordlandsbåt og det var gøy å se og det var broren som jeg ikke husker navnet og Trygg Lund  som hadde restaurert den. Bilder av både båt og kofter 🙂

 

Men alle eventyr tar slutt og etter utallige timer med gode prater, aleneturer på sykkel med verdens beste selskap dvs meg selv, fantasien min og Julius Cesar som jeg leste om da 😉

Syklet rundt i Bestefar Nord sin gamle anorakk som jeg hadde lånt av fetter, som sagt: Alt ordner seg! 

Masse besøk av familie, kaffe tur med tidligere elever og mye bølger og måkeskrik. Må jo bare elske det 🙂

Men som alltid jeg kommer tilbake! Fred&kjærlighet 

Takk for denne gang <3

Her fra sist gang jeg var oppom: 

http://epilepsi2509.blogg.no/1457632409_berlevg_3_mars_2016.html

#Berlevåg #kongsfjord #veines #daniellasglasskunst #Finnmark #Visitfinnmark #Kongsfjordlandhandel #moloen #familieogvenner 

6 kommentarer
    1. Herlig å lese din repotasje fra Berlevåg. Vi bodde der i fem år (1977-1982) og har fremdeles mye av Berlevåg i våre hjerter. Vi flytta opp dit med 4 små unger , og første dagen jeg var ute og gikk med barna ble jeg stoppa flere ganger med spørsmål om hvem vi var. Ble møtt med en varme du ikke finner mange steder.

    2. Helt enig 🙂 Jeg har familie der iom mamma er derfra, så jeg har vært der mye fra jeg var liten. Jeg flyttet opp som voksen og bodde der et par år og jobbet som lærer, men dessverre måtte jeg flytte nærmere et sykehus. Men det er fantastisk å kunne dra opp innimellom å hente krefter og inspirasjon <3 Liv Fagervik:

    3. Så koselig og rørende lesing. Veldig hyggelig å se og prate med deg, (når jeg bare fikk koblet i hodet mitt😉😁🙈)
      💚li velkommen tilbake, hils til mammaen🤗

    4. Nydelig! Nu fikk æ seriøst hjemlengsel! 😀
      Takk for fine ord og fine bilda fra beste plassen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg